Terapia pedagogiczna ma za zadanie poprawić i usprawnić wyuczone już funkcje i wyrównać ewentualne braki w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych. Zajęcia pedagogiczne stymulują rozwój poznawczy oraz usprawniają funkcje odpowiadające za efektywną naukę.

 

Cele terapii:

  • stymulowanie rozwoju dziecka (cel nadrzędny);

  • stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych;

  • wyrównywanie deficytów w wiadomościach i umiejętnościach;

  • eliminowanie niepowodzeń dydaktycznych;

  • eliminowanie niepowodzeń w społecznym i emocjonalnym funkcjonowaniu;

  • eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym zaburzeń zachowania;

  • wspomaganie rozwoju psychicznego;

  • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie;

  • usprawnienie zdolności koncentracji.

 

Terapia pedagogiczna przeznaczona jest dla dzieci:

  • z zaburzeniami postrzegania wzrokowego;

  • z zaburzeniami postrzegania słuchowego;

  • z wadami słuchu fonematycznego;

  • mniej sprawnych manualnie;

  • z problemami koncentracji uwagi;

  • nadpobudliwych psychoruchowo;

  • niesamodzielnych;

  • dyslektyków;

  • dysortografików;

  • dysgrafików;

  • dyskalkulików.

 

Prowadzące:

mgr Gabriela Protzner – terapeuta, pedagog edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

mgr Grażyna Kenig – terapeuta, pedagog edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.