Głównym celem terapii logopedycznej jest poprawa sprawności komunikacyjnej dzięki stopniowemu korygowaniu zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. Wywiad z rodzicami/ opiekunami prawnymi, obserwacja dziecka oraz specjalistyczne testy służą za podstawę do diagnozy i opracowania programu terapii.

 

Charakterystyka terapii:

  • wywoływanie spontanicznej artykulacji;

  • usprawnianie aparatu oddechowego;

  • usprawnianie narządów artykulacyjnych;

  • poszerzanie zasobu słownictwa, zarówno czynnego jak i biernego;

  • ćwiczenie artykulacji głosek;

  • usprawnianie słuchu fonemowego;

  • praca z dziećmi z problemami szkolnymi.

 

Wskazania:

  • wady wymowy;

  • opóźniony rozwój mowy;

  • jąkanie;

  • niedosłuch;

  • rozszczep wargi i podniebienia;

  • autyzm;

  • dziecięce porażenie mózgowe;

  • niepełnosprawność złożona;

  • dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia.
     

Prowadzące:

mgr Aneta Kapela – logopeda, pedagog edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej

mgr Magdalena Byrska – neurologopeda, pedagog edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej